Ultra SEO explica 8 actualizari majore ale algoritmului Google

Aproape in fiecare zi, Google introduce modificari ale algoritmului sau de clasificare. Unele sunt inofensive, in timp ce altele modifica serios SERP-urile. Ce se intampla daca ati putea vedea care dintre actualizari au afectat traficul dumneavoastra organic si in ce mod? Gratie unui nou tool, numit Rank Tracker, expertii in marketing online pot tine in frau schimbarile ce ameninta pozitionarea fruntasa a afacerii dumneavoastra.

Corelati unele modificari de trafic cu actualizarile algoritmilor Google? Specialistii Ultra SEO ne vorbesc despre fiecare actualizare si ne exeplica in ce mod se pot ajusta!

1. Panda
Algoritmul Panda a fost lansat pe 24 februarie 2011 si este un algoritm de baza pentru motorul de cautare Google. Acesta este un „aparator” al loialitatii, identificand eficient continutul duplicat, plagiat sau irelevant pentru anumite site-uri, spam-urile generate de utilizatori sau keyword stuffing-ul (excesul de cuvinte cheie). Panda atribuie un asa-numit „scor de calitate” paginilor web; acest scor este apoi utilizat ca factor de clasificare. Initial, Panda a fost un filtru mai degraba decat o parte din clasamentul Google, dar in ianuarie 2016 a fost oficial incorporat in algoritmul principal.

2. Penguin
Obiectivul Google Penguin este de a downgrada site-urile ale caror link-uri le considera manipulative. Incepand cu sfarsitul anului 2016, Penguin a facut parte din algoritmul principal Google; spre deosebire de Panda, functioneaza in timp real. Potrivit specialistilor in promovare de la Ultra SEO, Penguin este algoritmul care “pune la perete” backlink-urile dofollow si nofollow, impunand sanctiuni aspre atunci cand acestea nu indeplinesc criteriile de eligibilitate.

3. Hummingbird
Hummingbird ajuta Google sa interpreteze mai bine interogarile de cautare si sa furnizeze rezultate care sa corespunda intentiei utilizatorului. In timp ce cuvintele cheie continua sa fie importante, Hummingbird face posibil ca o pagina sa poata fi clasata pentru o interogare, chiar daca nu contine cuvintele exacte introduse de utilizator. Acest lucru se realizeaza cu ajutorul procesarii limbajului natural, care se bazeaza pe indexarea semantica latenta, pe termenii si sinonimele coexistente.

4. Pigeon
Pigeon afecteaza acele cautari in care pozitia utilizatorului joaca un rol important. Actualizarea a creat legaturi mai stranse intre algoritmul local si algoritmul principal: factorii traditionali de SEO sunt acum utilizati pentru a clasifica rezultatele locale. Pigeon a fost lansat pe 24 iulie 2014 (SUA); 22 decembrie 2014 (Regatul Unit, Canada, Australia).

5. Mobile
Algoritmul mobile a fost lansat la 21 aprilie 2015. Actualizarea mobila Google (cunoscuta si ca Mobilegeddon) asigura ca paginile mobile sunt in topul cautarii mobile, in timp ce paginile care nu sunt optimizate pentru dispozitive mobile sunt filtrate din SERP sau clasate in ordine descrescatoare. Testul Google privind dispozitivele mobile va va ajuta sa vedeti care aspecte ale versiunii mobile a paginii dumneavoastra trebuie imbunatatite.

6. RankBrain
Algoritmul a fost lansat la 26 octombrie 2015 si face parte din algoritmul Google Hummingbird. Este un sistem care ajuta Google sa inteleaga semnificatia din spatele interogarilor si sa ofere cele mai potrivite rezultate de cautare ca raspuns la acele interogari.

7. Possum
Algoritmul a intrat in vigoare la 1 septembrie 2016. Actualizarea Possum a asigurat ca rezultatele locale variaza mai mult in functie de locatia utilizatorului: cu cat sunteti mai aproape de adresa unei companii, cu atat mai probabil va trebui sa o vedeti printre rezultatele locale. Possum a determinat, de asemenea, o mai mare varietate in clasamentul rezultatelor pentru interogari similare. Interesant, Possum a dat, de asemenea, un impuls intreprinderilor situate in afara zonei fizice a orasului.

8. Fred
Fred este cel mai nou algoritm Google, implementat la 8 martie 2017. Fred se adreseaza site-urilor care incalca regulamentul Google pentru webmasteri. Majoritatea site-urilor afectate sunt bloguri cu mesaje de calitate scazuta care par sa fie create mai ales in scopul generarii veniturilor din anunturi.

Desi nu putem controla fluctuatiile ce au loc la nivelul algoritmilor Google, putem, cel putin, examinam regulile importante impuse de mecanismul motorului de cautare. Daca publicati anunturi, asigurati-va ca paginile pe care le gasiti sunt de inalta calitate si ofera informatii relevante si ample. Acest lucru inseamna, in esenta, sa nu incercati sa trucati logica algoritmilor Google. Desi este legitim sa iti promovezi afacerea prin campanii de backlink-uri si marketing afiliat, totusi nu inseamna ca trebuie sa trisezi prin practici de Black Hat SEO.

Related Posts

About The Author