Cum poti reduce emotiile negative

In ciuda greutatilor de imbatranire, oamenii se simt, in general, mai fericiti pe masura ce imbatranesc. Secretul de a deveni mai fericit cu varsta este acceptarea invatarii, sugereaza cercetarile. O parte a acceptarii este invatarea de a se angaja cu emotii negative, care ar putea parea un mod ciudat de a le reduce. Cu toate acestea, persoanele in varsta au prezentat mai putina furie si emotii negative. In acelasi timp, ele au aratat, de asemenea, cresterea nivelului de acceptare. Acceptarea nu inseamna renuntarea, ci implicarea in emotii, atat pozitive, cat si negative.

Scopul acceptarii nu este de a reduce afectiunea negativa, ci de a schimba relatia cu negativul, prin implicarea cu toate experientele emotionale (inclusiv cele negative) intr-o maniera mai intelegatoare, lipsita de critica.

Desi imbatranirea este asociata cu o anumita deteriorare si greutati, ironic, oamenii tind sa se simta mai bine pe masura ce imbatranesc. Rezultatele au demonstrat ca sentimentele de furie si anxietate au scazut odata cu inaintarea in varsta, dar tristetea nu a facut-o. Mai mult, cresterea in varsta a fost asociata cu o mai mare acceptare a experientelor emotionale negative.

Cum functioneaza acceptarea?

Acceptarea este considerata a diminua afectarea negativa prin doua procese conexe: prezentarea oportunitatilor de recunoastere si intelegere a emotiilor negative,
care promoveaza auto-compasiunea, precum si flexibilitatea psihologica si comportamentala, si reducerea cognitiilor negative.  Desi angajarea cu emotiile negative poate creste initial experienta de sine a acestor emotii, acceptarea le poate diminua atat intensitatea, frecventa, cat si efectele.

 

Related Posts

About The Author